Kā darbojas apģērbu veikali

Uzņēmumi šajā nozarē darbojas fiziskās mazumtirdzniecības uzņēmēji, kas pārdod apģērbu un aksesuārus. Lielākie uzņēmumi ietilpst TJX Companies (TJ Maxx, Marshalls), Gap, un L Brands (viss, kas atrodas ASV), kopā ar Hennes & Mauritz (Zviedrija), Inditex s Zara ķēde (Spānija), un Arcadia grupas Topshop (UK).

Konkurētspējīga vidē

Iedzīvotāju ienākumi un modes tendences vada pieprasījumu pēc apģērba. Atsevišķu uzņēmumu rentabilitāte ir ļoti atkarīga no efektīvas tirdzniecībā un mārketingā. Lielie uzņēmumi var piedāvāt plašas izvēles apģērbu un ir priekšrocības iepirkumiem, sadali un realizāciju. Mazie veikali var konkurēt, piedāvājot unikālās preces, mērķtiecīgi konkrētu demogrāfisko grupu, sniedzot labāku klientu apkalpošanu, vai apkalpo vietējo tirgu. ASV rūpniecība koncentrēta: 50 lielākie uzņēmumi veido apmēram 70% no nozares ieņēmumiem.

Produkti, darbība & tehnoloģija

Galvenie produkti ietver sieviešu apģērbu (aptuveni 50% no nozares ieņēmumiem), vīriešu apģērbu (aptuveni 20%), un apģērbu bērniem un zīdaiņiem (aptuveni 10%). Citi avoti ieņēmumu ietver aprīkojumu, piemēram, cepures,  bižutērija, cimdi, somas, kaklasaites, parūkas un jostām. Daži apģērbu veikalos pārdod arī apavus un kosmētiku.

Vairums apģērbu veikalu atrodas tirzniecības centros, lielveikalos, izdevīga lokācijas vieta var nodrošīnāt lielu peļņu, kas ir svarīga ikvienam apģerbu veikalam, jo konkurentu ir daudz un katrs cīnas par saviem klientiem. Bieži vien, pat vairaki apģerbu veikali atrodas viens otram blakus, lai samazīnatu konkurentu ienākumus.  Katrs apģērbu veikals strāda pie savas marketinga sistēmas, tike izmantoti tādi reklamas paņemieni, ka afišas, tv reklamas, baneri vai citi paņemieni.Parsvara paņēmieni visiem ir vienādi, bet katrs cenšās ielikt savu odziņu, lai reklāma būtu efektīvāka

Galveno kārt apģerbu veikali iedalās trīs nodaļas, sieviešu, vīriešu un bērnu. Lielākā parasti ir sieviešu nodaļa, nereti ta aizņem 60%  no veikala telpu platības, kā vēsta statistika, tad arī sieviešu nodaļa ir tā , kas pieness viss lielākos ienakumus. Vairums apģērbu veikalu tirgo tikai sieviešu apģērbu, tas nenozīme, ka vīrieši tiek apdalīti, viņiem ar ir savi veikali, tik tie ir krietni mazāk neka sieviešū.

Sieviešu nodaļās pārdodas galvenokārt produkti kā sieviešu un meiteņu krekli, blūzes, kleitas, mēteļi, džinsi, bikses, džemperi, krūšturi, biksītes un uniformas un darba apģērbu. Citi produkti ietver līgavas kleitas, Loungewear, kostīmi, un aktīvā dzīves stila apģerbs piemēram, šorti, peldkostīmi, un treniņbikses, kā arī zīdaiņu apģērbu, piemēram, kā kombinezonus, mācību bikses un citas lietas.

Vīriešu nodaļās pārdodas galvenokārt produkti kā piemēram vīriešu un zēnu mēteļi, vakartērpi, jakas, džinsi, pidžamas bikses un bikses, krekli, uzvalki, džemperi, apakšveļa un uniformas un darba apģērbu. Citi produkti ietver aktīvā dzīves stila pazīmes piemēram, šorti, peldkostīmi, skriešanas kostīmi, un treniņbikses.